miercuri, decembrie 23, 2009

Muzica noastra incepe sa respire


Cum se vorbeste,din ce in ce mai des despre o ascensiune calitativa a
"sound"-ului autohton,am zis ca nu ar fi deloc rau sa abordez si eu aceasta tema
deoarece chiar de acum incepe sa ma uimeasca si pe mine unele beat-uri
auzite pe la noi pe aici,prin tara asta a noastra frumoasa si plina de sperante.

Eu cred ca a fost odata o era de aur,asta nu prin comparatie cu ceea ce se intampla
inafara tarii sau peste ocean,ci doar din punctul de vedere al populatiei care era
entuziasmata la fiecare concert Andre, 3SE , Voltaj , Valahia s.a.m.d. Nu poate
sa spuna nimeni care se da cunoscator ca nu-i tremura inimioara odata cu "Amintirile"
celor de la 3SE,de asta sustin si eu ca atunci a fost o era de aur;Nu eram noi mari
cunoscatori,mari critici,nu cunosteam atat de multa muzica din afara tarii,dar poate asta,
nestiinta ne facea sa fim foarte fericiti si sa vibram odata cu "fostii artisti".

Partea nasoala la noi a fost ca odata cu cultura si stilurile aparute pe Web nu am reactionat
atat de bine,uitand foarte repede de ai nostrii si devenind pe rand fani Eminem,50 Cent,Thalia
sau Christina Aguilera aruncand banutii pentru bomboane pe postere si tricouri.

O alta parte nasoala e asta cu cumparatul albumelor/casetelor...Intr-o tarisoara ca a noastra...na..nu
prea ai ce cere.....nici eu nu am cumparat prea multe la viata mea...tin minte o intamplare de cand
eram mic...nu mai tin minte exact...scosese Pepe un nou album...si nu mi-am mai luat dulciuri
vro 2 saptamani si dupaia m-am dus cu mama sa-mi cumpar caseta....dupaia 2 luni cum ajungeam
acasa de la fotbal imi trageam prelungitoru in baie,casetofonu in priza,caseta cu Pepe la maxim si
incepeam sa-mi spal adidasii,jambierele si pe mine.

Si cand nu era internet se pirata...stiu ca erau casete cu holograme false care se vindeau la jumatate
de pret..mi-am luat si eu vro 2 Andre si una 3SE...da nu pentru ca nu ma gandeam la artisti,na ce stiam eu
la varsta aia...ci doar pentru ca erau mai ieftine si mi le permiteam....eu in buzunar dupa 1 saptamana
fara bomboane vro 30.000....caseta originala era 50-75.000...alea contrafacute 25.000....ce era sa fac?....

Acum dupa ce am trecut de 2 perioade din viata noastra....cea in care eram addicted to Andre & 3SE...si
cea in care ne-a uimit muzica din state...am inceput sa ne intoarcem privirea spre muzica noastra
cea de toate zilele,care se fabrica pe la noi....si cu putina munca si niste producatori buni...au inceput sa apara
noi talente,noi hituri...

Treaba incepe sa se miste bine...da na peste vro 3-4 ani o sa fie cu adevarat o miscare a maselor masiva...
momentan daca pui fata in fata un concert Iris sau Voltaj cu unu B.U.G Mafia,Spike,Guess Who,Parazitii sau orice
mari show meni sau show womene din alte genuri....tot cei grei cu care crestem de 20 de ani raman acolo sus...

Tot ceea ce tre sa educam e ca lumea sa asculte si sa aprecieze muzica buna care este si la noi,chiar daca este
putina,da macar este...si aia trebuie scoasa la inaintare...chiar daca e hip-hop,house,rock,pop sau mai stiu eu ce....

Confruntarea genurilor muzicale e o prostie...confruntarea muzicii bune cu muzica proasta e confruntarea cu adevarat
interesanta.

Deci,ascultati muzica buna.


Asta e....Eu de maine am plecat ma retrag putin din activitate,ma duc la intrunirea anuala pentru taierea(asomarea) porcului,pentru ca in familion la mine,traditia trebuie sa ruleze...

Craciun Fericit Tuturor!

2 comentarii:

  1. Scuze de aliniere si pozitionare....eram grabit e ora 1 la 5 plec si am dat copy paste ca scrisesem articolu intr-un notepad:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarbatorile se apropie cu pasi repezi. Zapada cade usor pe trotuar, globuletele asteapta in sertare nerabdatoare. Toti ne pregatim de Craciu.
    Cu ocazia acestei mari sarbatori iti urez cu multa dragoste si caldura Sarbatori fericite!!!
    Sper ca Mos Craciun :) sa-ti aduca tot ce iti doresti si multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere